Administrere et omdømme på nettet med et interaktivt markedsføringsbyrå

Å ansette et interaktivt markedsføringsbyrå er en smart beslutning som kan øke selskapets virksomhet, forbedre omdømmet på nettet og la bedriftene fokusere på kjernekompetansen. Lær tre grunner til at virksomheten din skal ansette et interaktivt byrå for å administrere sosiale medier.
Å ansette et interaktivt markedsføringsbyrå for å administrere et omdømme på nettet er ikke lenger et alternativ; det er et forretningskrav i dag, uansett hvilken bransje. I disse dager er det ekstremt viktig hva kunder, leverandører og leverandører sier på sosiale medier.
Dessverre, hvis det er på internett, har folk en tendens til å tro det, uansett hvor usant eller lite smigrende det er.
Det er det som gjør styring av omdømme på sosiale medier enda viktigere. Etter hvert som flere kunder henvender seg til gjennomsiktige nettsteder for kundevurderinger som Yelp, Amazon og andre, betyr det hva som er sagt på Internett. Bedrifter kan ikke kontrollere hva som blir sagt, men de kan håndtere et svar på det og utvikle proaktive tiltak om nødvendig.
Her er tre grunner til at ansettelse av et interaktivt markedsføringsbyrå er avgjørende for suksessen til et selskaps online omdømme.
Bedriftseiere kan ikke administrere det alene
De fleste bedriftseiere er så opptatt med å drive sine respektive selskaper – salg, lønn, administrasjon osv. – at det er umulig å fokusere på sosiale medier og hva folk kan si om dem. Det er alltid en pressende sak å ta seg av, og dessverre kan online-initiativer bli presset lenger ned på oppgavelisten. Mange selskaper har ikke tid eller tålmodighet til å trene en ansatt for alle de intrikate nyansene i sosiale medier. Og enda viktigere, et selskap kjenner kanskje ikke til beste praksis når det gjelder samhandling i sosiale medier.
Et interaktivt markedsføringsfirma har kompetanse og erfaring til å håndtere problemer slik at klienter kan bruke mer tid på å fokusere på kjernevirksomheten.
Forbedre omdømme på nettet med outsourcede sosiale medier
For mange år siden, hvis en kunde var misfornøyd, klaget de til eieren eller kanskje noen av vennene sine. I dag klager de ikke bare, de gjør det på nettet for millioner å lese. Et hardt opptjent rykte som det tok år å bygge, kan ødelegges bokstavelig talt over natten med bare noen få tastetrykk.
Ikke bare det, klager kan eksistere i årevis på nettsteder som YouTube. En en gang privat forretningskonflikt vises nå offentlig for hele verden å se. Det er praktisk talt umulig å kontrollere alt som er sagt om et selskap, et produkt eller en tjeneste på nettet. Det som kan styres er responsen. Et byrå kan utvikle en støtende og defensiv plan hvis problemer dukker opp.
Det er nær sikkerhet at en kløktig klient først vil søke online, før de kontakter et selskap. Det som dukker opp under det søket, kan avgjøre om en potensiell kunde vil ringe, bli på et nettsted eller kjøpe et produkt. Det et selskap ikke kan se, kan ikke skade det, ikke sant? Feil.
Å ikke vite hva som blir sagt på nettet, er som å gjøre forretninger med bind for øynene og håndjern: Det er et handikap som kan sette et selskap ut av virksomhet eller hemme 3d. Bedrifter må vite hva som blir sagt på sosiale medier om dem og, enda viktigere , utvikle en plan for å administrere det.
Å ansette et interaktivt markedsføringsbyrå for å lage en omdømmestyringsstrategi er ikke bare et smart trekk; det er et godt forretningsgrep.