holde seg i forbrukerens vei
Vi trenger bare å vurdere hvor enkeltpersoner henter informasjonen deres, deres foretrukne former for underholdning og deres kjøpstilbøyeligheter for bedre å forstå hvorfor dette finner sted.
• Tilkobling: Det er over 4 milliarder internettbrukere over hele verden, noe som tilsvarer en tilkoblingsrate på 50,8 prosent. Flere mennesker vil bruke internett i Kina og India de neste tre årene enn det er i USA akkurat nå.
• Mobil: Mer enn 5 milliarder mennesker bruker mobile enheter, med smarttelefoner som står for mer enn halvparten av disse forbindelsene. I år forventes mobilannonsering å koste 93 milliarder dollar, 20 milliarder dollar mer enn det som vil bli brukt på TV. E-handel: I 2021 forventes mer enn 2,14 milliarder forbrukere å foreta kjøp på nettet.
• Underholdning: En halv milliard mennesker bruker Facebook hver dag for å se videoer, og står for en tredjedel av all aktivitet på nettet.
Hva bedrifter må gi til markedsførere
For å forstå hvorfor nye teknologier som blockchain og chatbots blir mer og mer populære, kan vi også se på hva markedsførere ønsker av merkevarer. Teknologi blir mindre en overføringsenhet og mer et verktøy for forbedret kommunikasjon på denne måten.
• Personalisering i stor skala: I følge en Monetate og WBR Research-undersøkelse så 93 prosent av bedriftene som bruker sofistikerte personaliseringsteknikker en økning i salget i 2018.
• Erfaringsbasert markedsføring: Sammenlignet med digital markedsføring, kan erfaringsbaserte kampanjer som skaper emosjonelle forbindelser mellom kunder og merkevarer generere ti ganger så mye inntekt og øke kundelojaliteten.
• Ansvarlighet og åpenhet: Bare 27 % av de 63,4 milliarder dollar i amerikanske dollar som bedrifter bruker på programmatisk i 2017, nådde faktisk fungerende media. Svimlende 55 prosent av disse dollarene gikk tapt på grunn av den såkalte “tech-skatten”, som pålegges i hvert trinn av et programmatisk kjøp, og opptil 12 prosent av disse dollarene gikk tapt på grunn av annonsesvindel.
et samarbeid mellom teknologi og markedsføring
Markedsførere vil kreve støtte fra selskapets teknologi-, informasjons- og juridiske avdelinger for å virkelig forstå hvordan man bruker ny teknologi til en merkevare eller et produkt.
I stedet for å finne ut hva de skal gjøre med dataene de får, må markedsførere finne ut hvordan de skal bruke dem. Selv med den mest banebrytende teknologien kan du ikke få avkastningen du ønsker før markedsføringsintelligens som integrerer datainnsikt er der.