Nye områder innen e-handel

Sentrum for e-handelstrender er Web3, der selskaper utnytter DeFi-trender for å heve profilen sin. Desentralisert finans, eller «DeFi», refererer til blokkjede, kryptovalutaer og ikke-fungible tokens (NFT), et helt nytt handelsområde utført gjennom blokkjeden med banebrytende markedsføringsmuligheter.

Teknologier som den delte P2P-reskontroen gir for eksempel raskere, rimeligere, sikrere og transparente kommersielle transaksjoner. Smarte kontrakter på blokkjeden er tilgjengelige for å validere, sikre og håndheve transaksjoner. Naturligvis kan kryptovaluta, eller digitale valutaer, også brukes i stedet for tradisjonell valuta for å appellere til ulike typer kunder. Bør småbedriften din godta kryptovaluta? er et relatert spørsmål.

For eksempel noterte den New York-baserte Magnum Real Estate Group nylig tre detaljhandelsleiligheter på Upper East Side på Manhattan for Bitcoin. Samtidig gir blockchain-teknologi agenter reelle sjanser til å bygge nettverk og dele sin kunnskap samtidig som de tjener penger.

NFT-er, spesialgenererte digitale eiendeler, er en annen fremvoksende strategi som brukes av merkevarer for å selge varene sine.

Brukermøte

Moderne kunder krever en jevn, hyggelig og engasjerende nettopplevelse, enten de handler på nettet eller surfer på et nettsted. Forvent å se et sterkere push mot en engasjerende og sømløs brukeropplevelse i 2022, med fokus på interaktive, erfaringsbaserte, praktiske og skreddersydde møter.

Aylon Steinhart, grunnlegger og administrerende direktør i Eclipse Foods, uttalte at de er klar over at brukere nyter interessant informasjon som snakker til dem personlig. “Vi jobber mot å utvikle en markedsføringstilnærming som trekker brukere inn avhengig av sideopplevelse. Den beste brukeropplevelsen handler imidlertid om hastighet, visuell stabilitet, mobilvennlighet og sikker surfing, ikke bare å produsere engasjerende innhold som tiltrekker forbrukere. synlighet og engasjement for innholdsmarkedsføringsstrategier vil øke med implementeringen av disse metodene.

et metavers

Dagens futuristiske fusjon av virtuell virkelighet (VR), utvidet virkelighet (AR) og kunstig intelligens (AI) er kjent som metaversen. Det resulterer i en ny 3D-oppslukende opplevelse der brukere kan blande den faktiske verden med den virtuelle verdenen.

Eksempler inkluderer NASCARs interaktive reklamefilmer på nettspillplattformen Roblox. Brukere kan designe sine egne avatarer slik at de praktisk talt kan “nyte” ting uten å virkelig kjøpe dem. På grunn av dette har markedsføringssektoren nå et nytt begrep for praksisen med å bruke spill for å markedsføre produkter: “gamevertising.” Musikk- og filmindustrien domineres av denne trenden med spillannonsering, hevder teknologibyrået Wunderman Thompson.

På detaljhandelsgrensen utnytter selskaper også teknologi som utvidet virkelighet for å skape hybride shoppingopplevelser der kunder, gjennom virtuelle avatarer, kan “prøve” varer, “sitte” på stoler, “bo” på bestemte fysiske steder, og så videre.

EDD Ainteraktiv © 2022. All rights reserved.