Langformig, ekte innhold

Autentisk innhold er en potent markedsføringsstrategi for små bedrifter med begrensede ressurser. Du bør også gjøre den langformig. Mens TikTok og Instagrams tre til fem minutter lange hjul dominerte året 2021, begynner trenden å snu i 2022 med 1000–7500 ordartikler som blir standarden.

Dette gjelder for blogginnlegg, artikler, videoer og lydinnhold. En fantastisk strategi for å øke merkebevissthet og kundelojalitet er å dele informasjon om emner som publikum finner interessante. Ved å vise at du bryr deg mer enn bare en transaksjon, kan du tjene noens tillit.

Enten materialet ditt er publisert som et blogginnlegg, et nyhetsbrev på e-post eller et innlegg på sosiale medier, sørg for å finne en balanse mellom å annonsere for varene dine og tilby innsiktsfull, nyttig veiledning.

AI-samtale chatbots

Nesten 42 % av forbrukerne bruker samtale-AI og chatbots for kjøp, ifølge Drifts State of Conversational Marketing-undersøkelser fra driftsplattformen for inntektsakselerasjon. Men ifølge en meningsmåling blant eiere av småbedrifter, de fleste av dem, ble teknologien ikke brukt. Selv om du er fokusert på andre aktiviteter, kan chatbots og mer avansert samtale-AI svare på enkle spørsmål fra klienter når de spør dem.

I følge Joey Penick, visepresident for markedsføring i Lumen Technologies, “kan AI-drevne chatbots brukes til kundestøtte, og utvide kontaktstrategien betraktelig med et regulert budskap.” Muligheten til å samle inn, analysere og levere handlingsvennlige data som kan brukes til å forbedre kundeopplevelsen er en ekstra fordel med disse chatbotene, som har blitt så naturtro at mange kunder ikke kan se forskjellen.

stemmeoppslag

Stemmesøk er et område hvor småbedriften din kan skille seg fra konkurrentene ettersom mobile enheter og taletjenester som Microsoft Cortana og Google Assistant øker i popularitet. I 2022 og utover er det større sannsynlighet for at kunder som driver virksomhet på nettet kan oppdage nettstedet ditt eller innholdsmarkedsføringsmateriell gjennom talesøk.

Etter hvert som bruken av mobile enheter økte, måtte vi reagere for noen år siden, ifølge Chris Hornak, eier av Blog Hands. “Og nå utføres over 50 % [av søkene] på mobile enheter, ifølge Google. Talesøk, som allerede står for 20 % av mobilsøkene og er spådd å ekspandere med samme hastighet som mobil, vil kreve at markedsførere starter reagerer.

EDD Ainteraktiv © 2022. All rights reserved.