Teknologier som fremmer sosiale medier i fremtiden

Radiofrekvensidentifikasjonsbrikker, eller RFID

I lekmannstermer refererer RFID til en liten databrikke som kan inneholde data om en person eller ting. Hver brikke har et spesielt serienummer som kan kobles til dataene på brikken. Gjennom dette eksemplet, la oss demonstrere hvordan denne teknologien kan brukes i praksis. Vurder å skanne RFID-enheten din med en RFID-enhet som har sosiale funksjoner innebygd når du er på en musikkkonsert. Du kan like et band på Instagram eller Facebook eller laste ned noen av sangene deres til gadgeten din ved ganske enkelt å ta med RFID-enheten din til den andre.

Tallrike apputviklingsbedrifter for sosiale nettverk har begynt å inkorporere RFID i sine mobilapplikasjoner som et resultat av RFIDs økende popularitet i event- og detaljhandelssektorene (via bruk av NFC).

For det andre, utvidet virkelighet

Noen av de mest populære funksjonene for sosiale nettverksapplikasjoner inkluderer utvidet virkelighet og blandet virkelighet. Sosiale medieselskaper eksperimenterer med en rekke brukstilfeller når de inkorporerer utvidet virkelighet i applikasjonene sine, men den som har fått stor popularitet er bruken av ansiktsfiltre. AR-drevne filtre, gjort populære av Snapchat, brukes av både enkeltpersoner og bedrifter for å produsere interessant innhold.

Statistikk for amerikanske AR-brukere

Annonser i sosiale medier er enda et eksempel på hvordan AR brukes på bedriftsnivå i sosiale medier. Bhad Bhabie samhandlet med brukere via en utvidet virkelighet (AR)-basert app som Snapchat utviklet for Snap Original i fjor.

Datastyrt intelligens

Kunstig intelligens vil alltid bli nevnt først blant alle banebrytende teknologier som har en innvirkning på den sosiale medieindustrien.

Alle sosiale medienettverk som er tilgjengelige i dag inkluderer AI som en nøkkelfunksjon. Dette er hovedårsaken til teknologiens nåværende standard involvering i utviklingskostnader for sosiale nettverksapper.

EDD Ainteraktiv © 2022. All rights reserved.